Românii care și-au luat Galaxy Note 7 vor începe să primească modelele noi

de: Andrada Bonea
21 09. 2016

Samsung a început deja să șteargă urmele lăsate de explozivele Galaxy Note 7. Compania a livrat 500.000 de dispozitive sigure în SUA, iar oamenii pot deja să meargă pentru a le ridica.

Update: Am primit confirmarea că românii care și-au achiziționat Galaxy Note 7 vor începe să primească modele noi: „Samsung Electronics România a început programul de înlocuire Galaxy Note7, astfel utilizatorii urmează să primească un nou dispozitiv pe care să îl folosească, în schimbul actualului lor Note 7”.

Deși a fost raportat un număr extrem de mic de incidente, Samsung introduce și o serie de măsuri de securitate, menite să asigure utilizatorii și să îi încurajeze pe aceștia să își înlocuiască dispozitivul cât mai repede:

*Actualizarea softului, pentru utilizatorii care au primit dispozitivele Galaxy Note 7 furnizate în timpul procesului de pre-comandă: Samsung lansează un update de software al bateriei pentru toate dispozitivele Note 7 precomandate în Europa, care va limita încărcarea bateriei la 60%. Samsung intenționează astfel să reducă riscul incidentelor și simultan să încurajeze utilizatorii să profite de programul de înlocuire.

*Actualizarea softului în cazul dispozitivelor noi (cele înlocuite, care nu sunt afectate de problema bateriei): Utilizatorii care își vor înlocui dispozitivul Note 7 cu unul nou pot fi încrezători că noul smartphone nu este afectat de problema bateriei, datorită unei actualizări a interfeței icon-ului bateriei. Astfel, orice Note 7 care afișează o baterie verde în bara de notificări, în ecranul Power Off sau pe displaul Always On, poate fi încărcat fără griji. Această actulizare UX va fi disponibilă începând cu această săptămână, data lansării variind în funcție de piață.

Într-o declarație oficială, Samsung a menționat și o actualizare de software importantă, valabilă, evident, și pentru România: „Deși a existat doar un număr limitat de cazuri legate de bateria lui Galaxy Note7, siguranța clienţilor nostri este prioritatea absolută Samsung. Pe lângă programul de înlocuire a telefoanelor Galaxy Note7 care a început luni 19 septembrie 2016, Samsung lansează miercuri, 21 septembrie, un software pentru toate dispozitivele Galaxy Note7, care va verifica dacă dispozitivul are o baterie nouă și va modifica setările telefonului: în cazul dispozitivelor Galaxy Note7 furnizate în timpul procesului de pre-comandă (cele care ar putea fi afectate de problema bateriei), software-ul va afișa notificări pe ecran prin care utilizatorul este informat că ar trebui să oprească imediat telefonul şi să urmeze procesul de înlocuire.

De asemenea, utilizatorul care primeşte această notificare ar trebui să ştie că telefonul Galaxy Note7 a fost reconfigurat pentru a limita incărcarea bateriei până la 60%, ca o măsură suplimentară de siguranță. În cazul dispozitivelor noi (adică cele înlocuite, care nu sunt afectate de problema bateriei), pentru a-i ajuta pe utilizatori să ştie că au un device cu o nouă baterie si ca îl pot utiliza cu încredere, software-ul va afişa simbolul unei baterii de culoare verde care va fi vizibil in 1) bara de stare; 2) display-ul Always On; 3) ecranul Power Off, care poate fi accesat prin menținerea apăsată a tastei de pornire.

Momentan, nu știm în ce stadiu se află livrările de telefoane Note 7 sigure la noi în țară. Am solicitat informația de la Samsung, iar articolul va fi actualizat de îndată ce o avem. Între timp, din acest material poți afla cum trebuie să procedezi în cazul în care vrei să îți schimbi telefonul Note 7.